0

چگونه گریه نوزاد را آرام کنیم؟ کارهایی که نباید انجام دهیم

چگونه گریه نوزاد را آرام کنیم؟
بازدید 95

بهتر است به یاد داشته باشید که گریه نوزاد یک رفتار طبیعی است و روشی برای بیان احساسات آنها است. نوزادان تازه متولد شده به طور متوسط هر روز دو ساعت گریه می‌کنند. پس از چند هفته، مقدار گریه به سه ساعت افزایش می‌یابد. این گریه در ساعات مختلفی از روز رخ می‌دهد و ممکن است بیشتر از این هم باشد. برخی از این گریه‌ها غیرقابل شناسایی هستند و تا زمانی که نوزاد شما سالم و راضی باشد، به طور کاملاً طبیعی است. در ادامه این متن به شما خواهیم گفت که انجام کدام کارها در هنگام گریه نوزاد، صحیح نیست.

چگونه گریه نوزاد را آرام کنیم؟

گریه نوزاد در مواقع شلوغی، در خواب و شب، امری طبیعی است. در شب‌ها، همه افراد به طور طبیعی از فعالیت‌های روزانه خسته می‌شوند. اگر نوزاد خود را شیر می‌دهید، ممکن است جریان شیر ضعیف باشد که می‌تواند منجر به گریه‌های گرسنگی شود. بعضی اوقات، گریه یک راه برای آرام کردن نوزاد است و نیاز دارد که او را برای چند دقیقه تنها بگذارید. برخی کارشناسان معتقدند که این گریه مفید است و حتی ممکن است به نوزاد کمک کند تا بهتر بخوابد. اگر زمان تغذیه نوزاد فرا رسیده است، می‌توانید به او شیر بدهید. در غیر این صورت، می‌توانید سعی کنید پوشک یا لباسش را تعویض کنید. همچنین، برخی از نوزادان پس از یک حمام گرم آرام می‌شوند.

نبایدهای گریه نوزاد

دیدن گریه نوزاد تازه متولد شده برای شما ممکن است سخت باشد، اما به نظر می‌رسد که در ماه‌های اول این تنها فعالیتی است که کودک شما انجام می‌دهد. این امر می‌تواند شما را ناامید کند و ممکن است باعث واکنش‌های نامناسب شما شود. در زیر مواردی وجود دارد که در هنگام مواجهه با گریه نوزاد باید اجتناب کنید:

۱- وحشت نکنید

وقتی نوزاد شما گریه می‌کند و این گریه پیوسته است و حتی صد بار در روز اتفاق می‌افتد، ممکن است احساس پریشانی و ناتوانی کنید. در این مواقع سعی کنید آرام باشید و وحشت نکنید. اگر شما هم شروع به گریه کنید، ناامید شوید یا حتی عصبانیت نشان دهید، این ممکن است نوزاد را بیشتر ترسانده و اذیت کند. اگر نیاز به یک استراحت چند دقیقه‌ای دارید، می‌توانید نوزاد را در یک جای امن قرار داده و یک نفس عمیق بکشید.

۲- او را نادیده نگیرید

ایجاد تعادل بین استراحت و نادیده گرفتن بسیار حائز اهمیت است. مناسب است که به خودتان فرصتی کوتاه برای تجدید قوا بدهید، اما هرگز نباید صدای فرزند خود را نادیده بگیرید، به ویژه در زمان نوزادی. هنگامی که کودکتان شروع به گریه می‌کند، سعی کنید به اسرع وقت به او پاسخ دهید، به خصوص اگر می‌دانید گریه او دلیلی دارد. ممکن است او از خواب بیدار شده یا نیاز به غذا و تعویض پوشک دارد. با تاخیر در پاسخ دادن، گریه ناشی از گرسنگی می‌تواند باعث پریشانی و عصبانیت شود و وضعیت را بدتر کند.

۳- تنبیه نکنید

دور شدن از یک نوزاد به منظور تنبیه او تاثیرگذار نخواهد بود. نوزادان قادر به بیان نظر یا ابراز خشم نیستند. آنها صرفاً احساسات و ناراحتی خود را بیان می‌کنند. سعی کنید آرامش خود را حفظ کنید و به خود یادآوری کنید که تنبیه نوزاد تاثیر موثری نخواهد داشت.

۴- عصبانی نشوید

با دیدن گریه نوزاد هنگام شیرخوردن، از عصبانیت خودداری کنید. نوزاد شما نمی‌تواند درک کند که وقتی شما عصبانی هستید، باید از گریه خود دست بکشد. در واقع، این می‌تواند باعث شود که بیشتر گریه کند، به خصوص اگر به او فریاد بزنید. به جای آن، یک نفس عمیق بکشید و به خودتان بگویید که عصبانیت مسئله را حل نمی‌کند.

صبور باشید

شناسایی علت گریه نوزاد یکی از بهترین راه‌ها برای سریع‌تر پاسخ به نیازهای او و متوقف کردن گریه است. اگر بتوانید تشخیص دهید که گریه چه صدایی می‌دهد و نشانه‌های چیست، این فرآیند آسان خواهد بود. در هنگام گریه فرزندتان، شاید به حالت ناراحتی درآیید، اما به یاد داشته باشید که این وضعیت برای همیشه ادامه نخواهد داشت. سعی کنید آرامش خود را حفظ کنید، در صورت لزوم استراحت کنید و گاهی اوقات نیازهایتان را در اولویت قرار دهید.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *