0

چطور کودکم را از شیر بگیرم؟

شیر دادن به کودک
بازدید 161

پزشکان توصیه می‌کنند و اهمیت بیشتری می‌دهند که کودکان خود را تا دو سالگی به شیر مادر بدهید. با این حال، اگر به هر دلیلی لازم است از شیر مادر جدا شوید، باید به تدریج تعداد وعده‌های شیردهی را کاهش دهید و جایگزین‌هایی را برای تغذیه کودک در نظر بگیرید. در این روند، مهم است که پزشک کودک شما در جریان تمام این مسائل باشد.

اما به طور کلی، برای قطع شیردهی از کودکانی که بزرگتر از شش ماه هستند، ولی غذای کمکی می‌خورند، سالم هستند و رشد مناسبی دارند، می‌توانید به شکل زیر عمل کنید: در ابتدا، با حذف وعده شیر در دل شب و سپس در طول روز شروع کنید. سپس وعده شیردهی ابتدای صبح را حذف کنید و در نهایت آخرین وعده‌ای که حذف می‌کنید، شیردهی قبل از خواب باشد. سعی کنید مدت زمان وعده شیردهی را کوتاه‌تر کنید و پس از شیردهی، یک وعده میان‌وعده به کودک ارائه دهید. با تأخیر دادن وعده‌های شیردهی، فاصله بین آنها را افزایش دهید. همچنین به یاد داشته باشید که توجه کودک را به سمت چیزهای دیگر جلب کنید، زیرا ممکن است او فراموش کند و به جای آن با یک لیوان یا فنجان کوچک شیر مادر پمپ شده یا شیر خشک راضی شود.

چگونه می‌توانم طول وعده‌های شیردهی را کوتاه‌تر کنم؟

برای کوتاه کردن طول وعده‌های شیردهی، می‌توانید از روش‌های زیر استفاده کنید:

کاهش مدت زمان شیردهی: به جای اینکه کودک را به طور کامل به سینه یا شیشه شیر بنشانید، مدت زمان شیردهی را کاهش دهید. می‌توانید بعد از مدت کوتاهی کودک را از سینه یا شیشه جدا کرده و به تدریج میان‌وعده‌های شیردهی را افزایش دهید.

استفاده از روش پمپاژ شیر: اگر کودک از شیر مادر تغذیه می‌شود، می‌توانید از پمپ شیر مادر استفاده کنید تا شیر را پمپ‌کرده و در یک لیوان یا فنجانی کوچک به کودک بدهید. این کار مدت زمان شیردهی را کوتاه‌تر و قابل کنترل‌تر می‌کند.

استفاده از شیر خشک: اگر کودک از شیر خشک تغذیه می‌شود، می‌توانید مقدار شیر را کمتر کنید و در ظرفی کوچک به کودک بدهید. این کار به کودک اجازه می‌دهد تا در مدت زمان کوتاه‌تری شیر را مصرف کند.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *