0

فواید استخر رفتن در بارداری

شنا در بارداری
بازدید 165

استفاده از استخر در طول دوران بارداری یکی از راه‌هایی است که می‌تواند به کاهش دردهای کمر مادر کمک کند. در طول دوران بارداری، به دلیل افزایش اندازه شکم، ستون فقرات باید به گونه‌ای انحنا بگیرد که وزن بالاتنه مادر و جنین را تحمل کند. این انحنا می‌تواند عاملی برای درد کمر باشد. برای جلوگیری از این مشکل، مادر باید ورزش‌های مناسب بارداری را انجام دهد. یکی از این ورزش‌ها شنا کردن یا حتی حضور در آب یا قدم زدن در استخر است. در مقاله “فواید شنا در دوران بارداری” می‌توانید با مزایای بیشتری از این ورزش آشنا شوید.

روشی که قدیما برای کاهش کمردرد در دوران بارداری توصیه می‌شد، این بود که مادران به آرامی و با حفظ حالت قائم، تا سینه در آب قدم بزنند. ورود به آب باعث کاهش فشار و وزنی است که بر ستون فقرات اعمال می‌شود، زیرا غلظت آب بیشتر از هوا است. این کاهش فشار به مادر کمک می‌کند تا به سلامتی ستون فقرات و مهره‌های کمر خود اهمیت بدهد و آن‌ها را حفظ کند.

در حال حاضر، استخرها در هر شهری وجود دارند. بنابراین، مادران می‌توانند حتی در فصل‌های سرد نیز به استخر بروند و با شنا کردن ملایم یا قدم زدن در آب، به حفظ سلامت بدن خود در دوران بارداری بپردازند.

شنا کردن در استخر برای مادرهای باردار

عقیده‌ی گسترده‌ای در میان مردم وجود دارد که شنا کردن و حضور در استخر برای زنان باردار کار خطرناکی است. برای سال‌ها، مادران دوران بارداری را به عنوان یک دوره‌ی استراحت کامل در نظر می‌گرفتند، اما مدت زمان طولانی است که پزشکان به این نتیجه رسیده‌اند که عدم فعالیت مادر می‌تواند به خود و جنین آسیب بزند.

ورزش برای همه افراد اهمیت دارد، اما برای زنان باردار اهمیت بیشتری دارد. در طول دوران بارداری، مادران باید حتماً ورزش‌های مناسب با شرایط خود را انجام دهند تا از نظر جسمی در طی نه ماه، ضعف بدنی نکشند. هر چه مادر بتواند بیشتر خود را در فرم نگه دارد، احتمال آنکه نوزادش سالمتر به دنیا بیاید بیشتر است.

یکی از فعالیت‌ها و ورزش‌های بسیار مهم برای زنان باردار، شنا است. این ورزش، علاوه بر اینکه به عنوان یک فعالیت ورزشی شناخته می‌شود که عضلات مختلف بدن مادر را فعال می‌کند، به همراه آن، جریان خون در بخش‌های مختلف بدن را افزایش می‌دهد که می‌تواند به افزایش حس سرحالی در مادر کمک کند. باید توجه داشت که انجام ورزش شنا باید با تأیید دکتر صورت گیرد. در هر صورت، اگر وضعیت سلامتی مادر و جنین سالم باشد و هیچ مشکلی وجود نداشته باشد، شنا کردن و حضور در استخر می‌تواند برای مادر و جنین مفید باشد.

کم شدن دمای بدن مادر

حضور در استخر و شنا کردن می‌تواند به کاهش دمای بدن مادر کمک کند. در واقع، مادران باردار بیشتر از دیگر افراد عرق می‌کنند، زیرا عرق کردن باعث کاهش دمای بدن می‌شود و این امر می‌تواند منجر به شرایط مناسبی برای رشد جنین در رحم مادر شود.

بطور طبیعی، به دلیل وجود نوزاد در شکم مادر، فعالیت سوخت و ساز بدن به شکل قابل توجهی افزایش می‌یابد. وقتی فعالیت سوخت و ساز بدن افزایش می‌یابد، دمای کلی بدن نیز افزایش می‌یابد.

نوزاد تنها در یک رنج دمای خاص می‌تواند به خوبی رشد کرده و کامل شود. به همین دلیل، بسیار مهم است که اگر مادر احساس گرمایی و افزایش دما دارد، او باید با استفاده از شنا یا حضور در استخر، دمای بدن خود را کنترل کند.

مواردی که در استخر برای مادر ممنوعه

با توجه به توضیحاتی که ارائه شد، کنترل دمای بدن مادر و جنین در دوران بارداری بسیار حائز اهمیت است. بنابراین، مادرها حتی در استخر نیز باید به نکات مربوط به رعایت و عدم رعایت توجه ویژه‌ای داشته باشند. به عنوان مثال، به دلیل دمای بالای آب، استفاده از جکوزی برای مادر و جنین مناسب نیست. اگر توجه کنید، برخی از جکوزی‌ها ممنوعیت استفاده مادران باردار را اعلام کرده‌اند تا هیچ مشکلی برای هیچ کسی پیش نیاید.

یکی دیگر از نکات مهم در استخر، دوری از سونا است. در سونا به دلیل دمای بسیار بالا، آب بدن مادر کاهش می‌یابد. همراه با کاهش آب بدن مادر، دمای بدن او افزایش می‌یابد. ما می‌دانیم که دمای بدن مادر و جنین با یک سیستم متناسب بودن دارد، بنابراین نوزاد باید رنج ورود به سونا را تحمل کند. توصیه می‌شود که در دوران بارداری به هیچ شرایطی درون سونا قرار نگیرید.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *