0

سلامت روان در بارداری

سلامت روان در بارداری
بازدید 99

بارداری زنان، نه تنها از لحاظ جسمی بلکه از لحاظ روحی نیز بسیار آسیب‌پذیر است. در ادامه، قصد داریم درباره جملهاتی صحبت کنیم که برای زنان باردار منع شده‌اند. به دلیل تغییرات هورمونی در دوران بارداری، ممکن است نیاز به حمایت روحی بیشتری داشته باشند. با این حال، برخی اظهارات می‌توانند باعث افزایش استرس و نگرانی شود.

حرف هایی که نباید به مادران باردار گفته شود

مهم است که بسیار مراقب صحبت کردن با زنان باردار باشیم. اگر سلامتی یک خانم باردار برای شما اهمیت دارد، باید به یاد داشته باشید که گفتن این جملات به زنان باردار ممنوع است و حتی به شوخی نباید از آن‌ها استفاده کرد.

آیا خودتان تصمیم به داشتن فرزند دارید؟

یکی از جملاتی که به هیچ وجه نباید به زنان باردار بگوییم این است که آیا بارداری شما ناخواسته بوده یا خیر. به ویژه برای خانم‌هایی که تازه ازدواج کرده‌اند، فرزندان دیگری هم دارند یا احتمال می‌دهند که بارداری‌شان ناخواسته باشد، این موضوع حس بسیار ناخوشایندی را در آن‌ها ایجاد می‌کند که دیگران نیز آگاه شوند که بارداری‌شان ناخواسته بوده است.

به نظر می‌رسد که شما خسته و کاهش یافته‌اید!

در ادامه بحث درباره این 10 جمله که نباید به زنان باردار گفته شود، باید بدانید که نباید به آن‌ها بگویید که خسته و کاهش یافته به نظر می‌رسند. این باعث تضعیف قدرت اعتماد به نفس آن‌ها می‌شود، زیرا خود آن‌ها تقریباً همین حس را تجربه می‌کنند.

حدس زدن جنسیت بچه و عباراتی که نباید به زنان باردار گفته شود

برای حفظ سلامت روان زنان باردار، هرگز نباید جنسیت بچه‌ها را حدس بزنید. ممکن است درونشان علاقه‌ای به جنسیت دیگری باشد و این حرف شما باعث ایجاد استرس بیشتر در آن‌ها می‌شود.

عدم اظهارنظر درباره نوع زایمان و تأثیر آن بر سلامت روان زنان باردار

گفتن این 10 جمله به زنان باردار ممنوع است! یکی از این جملات مربوط به نوع زایمانی است که یک خانم انتخاب می‌کند. یک مادر باردار برای تصمیم‌گیری درباره نوع زایمان، تحقیقات و افکار زیادی انجام می‌دهد. همچنین، او ممکن است استرسی درباره نوع زایمان خودش داشته باشد. بنابراین، بهتر است نظر خود را اعلام نکنید و استرس بیشتری برای او ایجاد نکنید.

عدم بحث درباره زایمان زودرس و اثرات آن

یکی از حرف‌هایی که نباید به زنان باردار بگوییم، درباره زایمان زودرس صحبت کردن است. اینکه یک مادر باردار احساس کند هر لحظه باید منتظر زایمان باشد، بسیار سخت برای او است. تصور اینکه زایمان بدون برنامه‌ریزی، در حضور هیچ کس، در زمانی که آمادگی جسمی ندارد و غیره، رخ دهد، واقعاً برای او سختی زیادی به همراه دارد.

عدم اظهارنظر درباره خواب ناحیه پس از زایمان

تقریباً در نیمه دوم بارداری، ممکن است مادران به راحتی به خواب نروند و امیدوارند پس از زایمان بتوانند بهتر بخوابند. اما این بهتر است که اظهارنظری درباره خواب پس از زایمان نکنیم، زیرا این ممکن است سلامت روان زنان باردار را به خطر بیندازد.

عدم بحث درباره تناسب اندام پس از بارداری

زنان باردار به اندازه کافی نگران تناسب اندام خودشان هستند. بنابراین، بهتر است با این حرف که بعد از زایمان تناسب اندام به حالت قبل برنمی‌گردد، امیدواری‌هایشان را ناامید نکنیم. بنابراین، یکی از حرف‌هایی که نباید به زنان باردار بگوییم، بحث درباره تناسب اندام آن‌هاست.

عدم توصیه یا منع غذاهای مختلف به زنان باردار

وجود ویار بارداری ممکن است باعث شود که مادران باردار نتوانند هر نوع غذایی را بخورند یا حتی ترک کنند. بهتر است این جمله را به زنان باردار نگوییم، به خصوص توصیه‌های غذایی که استرس آن‌ها را افزایش می‌دهد. آن‌ها ممکن است به اشتباه فکر کنند که باید غذاهایی را که نمی‌توانند مصرف کنند، برای سلامت جنین ضروری است و با این کار سلامت جنین را به خطر می‌اندازند.

عدم بیان تجربیات ناخوشایند بارداری یا زایمان شخصی

اگر تجربه ناخوشایندی در طول بارداری یا زایمان داشته‌اید، بهتر است آن را در مورد زنان باردار اظهار نکنید. شاید برای شما جالب باشد که خاطراتتان را تعریف کنید، اما این می‌تواند نگرانی بیشتری در یک مادر باردار ایجاد کند و این مطلب به هیچ وجه مناسب نیست.

سلامت روان زنان باردار و عدم بحث درباره مسائل ماورایی زایمان

به منظور حفظ سلامت روان زنان باردار، هرگز بحث‌های ماورایی را پیش نیاورید، به خصوص خرافات قدیمی که نشان می‌دهند زنان باردار و در طول زایمان در معرض مسائل ماورایی بیشتری قرار می‌گیرند.

اگرچه گفتن این جملات به زنان باردار ممنوع است، اما صحبت‌های دیگری هم وجود دارد که باید به خوبی مراقبت کنید و در حضور زنان باردار درباره آن‌ها صحبت نکنید. این گفتگوها ممکن است باعث افزایش نگرانی و استرس در مادر و در نهایت در جنین شود. بهتر است با احتیاط بیشتری با زنان باردار صحبت کنیم و در مسائل بارداری و زایمان آن‌ها دخالت نکنیم.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *