0

باورهای غلط در مورد زایمان

باورهای غلط زایمان
بازدید 219

درباره زایمان، باورهای عجیبی وجود دارد که بسیاری از آنها از نظر علمی قابل اثبات نیستند و تنها باعث نگرانی می‌شوند. این باورها در برخی موارد ناشی از نادرست فهمیدن مسائل پزشکی و گاهی هم از تجربه‌های ناخوشایند دیگران به وجود می‌آیند. ممکن است منشأ این باورها در هر جایی باشد و ترس‌های نامناسب درباره زایمان را به زنان باردار منتقل کند. در این مقاله با برخی از باورهای رایج ولی غلط درباره زایمان آشنا خواهید شد که نباید به آنها اهمیت بدهید.

چند باور غلط در مورد زایمان

حین زایمان، همه افراد می‌خواهند تا شما تجربه کمتری از سختی را داشته باشید و زایمان را به آسانی پشت سر بگذارید. اما نیکوکاری برخی افراد ممکن است باعث شود که اطلاعات نادرست خود را به اجبار به شما تحمیل کنند و باعث شوند تا تصمیم‌های نادرستی بگیرید. قبل از زایمان، بهتر است باورهای رایج و غلطی که در جامعه وجود دارند را شناسایی کنید یا اگر خودتان این باورها را دارید، آنها را اصلاح کنید. برخی از این باورها شامل موارد زیر است:

درد بسیار زیاد زایمان

بعضی از خانم‌هایی که تجربه‌ی زایمان قبلی را داشته‌اند، درد زایمان را بسیار ترسناک و غیرقابل تحمل توصیف می‌کنند و به همین دلیل به دیگران توصیه می‌کنند که از روش سزارین برای زایمان استفاده کنند. با این حال، باید توجه داشت که درد زایمان با وجود شدت بالا، قابل تحمل است. این مساله به حد تحمل شما و نیز استفاده از داروهای مخصوصی که در زمان زایمان به شما تزریق می‌شوند، بستگی دارد. زنانی که با تغذیه مناسب و ورزش، خود را برای زایمان آماده می‌کنند و همچنین بارداری آنها در دسته‌ی بارداری‌های پرخطر قرار نمی‌گیرد، می‌توانند تجربه‌ی راحت‌تری از زایمان داشته باشند.

در بسیاری از مواقع، برای القای زایمان یا انجام زایمان واژینال با استفاده از دارو، خانم‌های باردار ممکن است با درد شدیدی مواجه شوند. در این حالت، داروهایی مانند آمپول سنتوسینون (اکسی‌توسین) یا آمپول فشار به خانم باردار تزریق می‌شود که باعث افزایش دردها و انقباضات قبل از زایمان می‌شود. علاوه بر این، نحوه برخورد خانم باردار با دردهای زایمان نیز می‌تواند نقش مهمی در کاهش یا افزایش دردها ایفا کند. در کلاس‌های آمادگی زایمان، خانم‌های باردار یاد می‌گیرند که چگونه تنفس خود را در هنگام درد کنترل کنند و در برخورد با درد، عضلات خود را نژفت نکنند. این موضوع تأثیر قابل توجهی در کاهش دردها و تسریع فرآیند زایمان دارد. همچنین روش‌های دیگری مانند ماساژ، زایمان در آب و روش‌های دارویی برای کاهش درد نیز وجود دارند.

زایمان مدرن

بسیاری از خانم‌های باردار اعتقاد دارند که روش سزارین یک روش مدرن و جدید برای زایمان ایمن و راحت است. اما این اعتقاد یک اشتباه است. سزارین بدون دلیل پزشکی ممکن است عوارضی برای مادر و جنین ایجاد کند. سزارین فقط در مواردی باید انجام شود که مادر قادریت زایمان طبیعی را نداشته باشد. اما متأسفانه در کشور ما، خانم‌های باردار به منظور اجتناب از درد، به سزارین تمایل دارند.

بسیاری از خانم‌های باردار اعتقاد دارند که روش سزارین یک روش مدرن و جدید برای زایمان ایمن و راحت است. اما این اعتقاد یک اشتباه است. سزارین بدون دلیل پزشکی ممکن است عوارضی برای مادر و جنین ایجاد کند. سزارین فقط در مواردی باید انجام شود که مادر قادریت زایمان طبیعی را نداشته باشد. اما متأسفانه در کشور ما، خانم‌های باردار به منظور اجتناب از درد، به سزارین تمایل دارند.

پرخوری های قبل زایمان

بعضی از خانم‌های باردار در فازهای پایانی بارداری، با هدف تقویت بدن خود، به پرخوری می‌پردازند. خانواده‌ها ممکن است تأکید کنند که خانم باردار مقدار زیادی غذای سنگین مصرف کند، زیرا عموم مردم اعتقاد دارند که زایمان نیازمند مصرف انرژی فراوانی است. اما باید توجه داشت که خوردن مقدار زیادی غذا ممکن است منجر به حالت تهوع یا یبوست در خانم باردار شود. مصرف بیش از حد غذا به زایمان کمکی نمی‌کند و توصیه می‌شود در فازهای پایانی بارداری، به جای غذاهای سنگین و سفت مانند کباب گوشت، سوپ غلیظ و نرم مصرف کنید و در عین حال مایعات زیادی مانند آب و آبمیوه مصرف نمایید.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *