0

بالا بودن شکم در بارداری و دلایل بالا بودن شکم چیست؟

بالا بودن شکم در بارداری
بازدید 133

با آغاز بارداری و ظهور تدریجی شکم شما، هر فردی که آشنایی دارید یا حتی غریبه‌ها، به یک متخصص بارداری تبدیل می‌شوند و درباره اندازه و شکل شکم شما نظر می‌دهند. این نظرات ممکن است گاهی خوشایند باشند و گاهی نیز باعث ترس و نگرانی شما شوند، به خصوص زمانی که به علت کوچک، بزرگ یا بالا بودن شکمتان در بارداری پرسش می‌شود! همراه ما باشید تا در مورد تغییرات شکم در دوران بارداری بیشتر بیاموزید.

بزرگ شدن شکم در بارداری

افزایش اندازه شکم یک نشانه فیزیکی از بارداری است که اگرچه از روزهای ابتدایی در نمی‌آید، اما به تدریج با رشد جنین و افزایش اندازه رحم، به آرامی ظاهر می‌شود. تماشای این تغییر در اندازه و بزرگ شدن تدریجی شکم در دوران بارداری، بسیار هیجان‌انگیز و جذاب است.

اگر توجه کرده باشید، متوجه خواهید شد که شکم برخی از مادران به شکل یک توپ بسکتبال گرد می‌باشد، برای برخی دیگر نوک تیز است، برخی دیگر شکم پهنی دارند و برخی دیگر در بالا یا پایین قرار دارد و به صورت افتاده است. تمام این تغییرات ممکن است کاملاً طبیعی باشند، زیرا در واقع اندازه و شکل شکم در طول بارداری یک شاخص قطعی نیست. بنابراین، حتی پزشکان و ماماهای با تجربه نیز نمی‌توانند فقط با نگاه کردن به اندازه و شکل شکم، درباره وضعیت بارداری نظر دقیقی ارائه دهند. بنابراین، سعی کنید به یاد داشته باشید که همانطور که بدن هر زنی در تغییرات و واکنش‌های خود به بارداری منحصر به فرد است، شکم همانطور که یکتا است، و در طول بارداری تغییر خواهد کرد و این تغییرات به عواملی مانند قد، وزن، وضعیت قبلی، توده عضلانی، سن بارداری، اندازه و موقعیت جنین، تعداد جنین‌ها و عوامل دیگر بستگی دارد.

شکم مادر باردار در سه ماهه اول

احتمال وجود دارد که در طول سه ماهه ابتدایی بارداری، هیچ تغییری قابل مشاهده در شکم شما رخ ندهد. اما نگران نباشید و ترس نداشته باشید، زیرا این شرایط کاملاً طبیعی هستند و رشد شکم در واقع از سه ماهه دوم آغاز می‌شود. البته، در برخی موارد ممکن است به دلیل نفخ، تجمع گاز یا حتی یبوست که ناشی از تغییرات هورمونی است، به نظر برسد که شکم شما بزرگتر شده است. اما این تنها یک احساس غلط است و با رفع این مشکلات، این مسئله برطرف خواهد شد.

شکم مادر باردار در سه ماهه دوم

به انتهای سه ماهه اول و با ورود به سه ماهه دوم بارداری، ممکن است در هفته‌های 12 تا 16، شروع به مشاهده تدریجی بزرگ شدن شکم خود شوید. با این حال، زمان ظهور شکم بارداری ممکن است بستگی به عواملی مانند قد و وزن شما، سابقه بارداری قبلی، قوت عضلات شکمی و رباط‌های نگهدارنده رحمی، و تعداد جنین‌ها داشته باشد و متغیر باشد.

در نهایت، در حدود هفته 20 بارداری، شکم به حدی بزرگ می‌شود که حتی افراد اطراف شما نیز می‌توانند به راحتی آن را از روی لباس تشخیص دهند.

بالا بودن شکم در بارداری در سه ماهه سوم

در سه ماهه سوم بارداری، به ویژه در ماه‌های پایانی، شکم به حدی بزرگ می‌شود که به آسانی از روی لباس قابل مشاهده است. با این حال، اندازه و شکل شکم می‌تواند برای هر مادر بسیار متفاوت باشد. تفاوت‌های این نوع باعث شده است که باورها و شایعات خرافی مختلفی شکل گیرند. یکی از این باورها مرتبط با بالا بودن شکم در ماه آخر بارداری است. در داستان‌ها و باورهای قدیمی، به ویژه در مادربزرگ‌ها، اعتقاد وجود دارد که بالا بودن شکم در ماه آخر بارداری نشان از انتظار دختر است. برخی افراد باور دارند که این مورد با زایمان سخت نیز مرتبط است و ممکن است شما را نگران کنند.

با این حال، باید بدانید که هیچ یک از این سخنان و باورها دارای صحت و مبنای علمی نیستند. اندازه و شکل شکم شما و بالا و پایین بودن آن هیچ ارتباطی با جنسیت جنین یا سختی و راحتی زایمان ندارد. این باورها مبتنی بر اعتقادات سنتی و خرافی هستند و با علم و شواهد علمی همخوانی ندارند.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *