0

استفاده پتو برای نوزاد

پاهای نوزاد زیر پتو
بازدید 81

اکثر کودکان بالای 12 ماه قادر به غلت خوردن هستند و می‌توانند پتو‌ها را از صورت خود دور کنند. زمانی که کودک شما به مراحل کودکی می‌رسد، احتمالاً هر دوی شما شب‌ها کمی بیشتر می‌خوابید. گاهی اوقات این بدان معناست که او می‌تواند در طول شب بدون بیدار شدن بخوابد، و گاهی اوقات آن‌ها همچنان به طور متناوب از خواب بیدار می‌شوند. درک ایمنی و تحقیقات پیرامون خواب کودکان نوپا برای خواب بهتر و ایمنی بیشتر ضروری است. دستورالعمل‌هایی که به کودک شما کمک می‌کند تا در شب بخوابد با توصیه‌های ایمنی خواب کودک نوپا متفاوت است.

خوابیدن پتو برای نوزاد

وقتی کودک نوپا در رختخواب با پتو می‌خوابد، پس می‌تواند با بالش هم بخوابد، که معمولاً در حدود مرحله 18 ماهگی است. اطمینان حاصل کنید که هر چیز دیگری که به تخت کودک شما می‌رود، به اندازه کافی کوچک است تا نتوانند از آن برای بالا رفتن و بیرون آمدن از تخت استفاده کنند. توجه داشته باشید که تخت کودک برای خوابیدن در آن استفاده شود، بنابراین سعی کنید از قرار دادن او در گهواره‌اش برای زمان بازی خودداری کنید.

نوع لحاف برای نوزاد

سبک وزن

شما می‌خواهید به دنبال یک روتختی سبک وزن باشید تا کودکتان بتواند بدون گرم شدن به اطراف بچرخد. بیشتر کودکان نوپا هنوز در حال یادگیری تنظیم دما هستند و معمولاً بدون کمک والدین قادر به درآوردن لباس یا پوشیدن لباس‌های بیشتری نیستند. این بدان معنی است که اگر لحاف خیلی سنگین باشد ممکن است در شب خیلی گرمشان شود.

قابل شست و شو

بیشتر لحاف‌ها قابل شستشو هستند اما دوباره بررسی کنید که آیا لحافی که خریداری می‌کنید با علامت ماشین لباسشویی سازگار است یا خیر.

لحاف طبیعی و ضد حساسیت

می‌توانید به سراغ پر کردن لحاف مصنوعی یا لحاف طبیعی بروید، اما سعی کنید از هر چیزی که ممکن است باعث ایجاد آلرژی یا واکنش‌های آلرژیک شود، دوری کنید. می‌توانید برای هر یک روکش پنبه‌ای یا روتختی پنبه‌ای تهیه کنید. لحاف ضد حساسیت برای کودکان مبتلا به آلرژی و آسم مناسب‌تر است. این به تسکین آن‌ها در شب کمک می‌کند و از آن‌ها در برابر عطسه و سرفه محافظت می‌کند.

بالشت مناسب کودک

می‌توانید از بالش‌های کوچک برای کودکان نوپا استفاده کنید. سعی کنید اندازه آن بیشتر از ۱ سانتی‌متر نباشد. از یک بالش با اندازه معمولی بزرگسالان استفاده نکنید زیرا ممکن است باعث اختلال در وضعیت بدنی و مشکلات گردن و کمر برای کودک شما شود. یکی از نکات مهم ایمنی بالش کودک نوپا این است که به یاد داشته باشید که بالش‌ها برای راحتی ارائه می‌شوند و بسیاری از کودکان نوپا واقعاً به آن‌ها نیاز ندارند.

دستورالعمل‌های بیشتر برای خواب کودکان نوپا

محیط خواب را ایمن نگه دارید

شما باید با محافظت از تخت در برابر اشیاء خارجی که دور از دسترس می‌مانند تا حد امکان ایمن نگه دارید. به عنوان مثال می‌توان به پنجره‌ها و پرده‌ها، سیم‌های برق و اجسام سنگینی اشاره کرد که ممکن است فرو بریزند و واژگون شوند.

اطمینان حاصل کنید که هیچ خطری روی تخت کودک نوپا شما وجود ندارد

به عنوان مثال، مطمئن شوید که تخت کودک نزدیک به کمد لباس با وسایل سنگین قرار ندارد. همچنین، تخت را به خوبی از هر بخاری یا پریز برقی که ممکن است گرمای شدید ایجاد کند دور نگه دارید.

اجازه دهید تا راحت بخوابد

هنگامی که کودک نوپا شما 1 ساله می‌شود، دیگر نیازی به خوابیدن به پشت ندارد. انتخاب هر موقعیتی که دوست دارد را به او بدهید و زیاد در مورد آن سر و صدا نکنید.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *