0

آرایش و بهداشت ظاهری برای مادران بعد زایمان

ارایش بعد بارداری
بازدید 168

با ظهور نوزاد و گذشت آن اولین روزها پس از زایمان، شاید بخواهید ظاهر خود را مجدداً آرایش کنید. اما برای زیبایی چهره، آرایش صورت تنها کافی نیست و می‌توانید با رعایت نکات دیگری مانند مرتب کردن ناخن‌های دست و پا و داشتن دندان‌های مرتب، ظاهر خود را زیبا کنید. در این مقاله، می‌توانید با چگونگی انجام یک آرایش ساده و سریع صورت یا آماده سازی موها برای خروج از خانه یا حتی درون خانه و تغییر دادن روحیه خود و موارد دیگری در این زمینه آشنا شوید.

آرایش سرسع و زیبای صورت

اگر قبلاً ۲۰ دقیقه برای آرایش صورتتان وقت می‌گذاشتید، اکنون ممکن است تنها دو دقیقه برای این کار وقت داشته باشید. اگر نمی‌خواهید بدون آرایش از خانه بیرون بروید، می‌توانید محصولاتی را انتخاب کنید که چندکاره هستند و در نتیجه زمان را صرفه‌جویی کنید. در این بخش، به برخی از این موارد اشاره شده است.

استفاده از ضد آفتاب های رنگ دار

برای آب‌رسانی و محافظت از پوستتان در برابر نور خورشید، به جای استفاده از کرم‌پودرهای سنگین، می‌توانید از کرم‌های مرطوب‌کننده و ضدآفتاب با SPF ۱۵ یا بالاتر استفاده کنید. این کرم‌ها را می‌توانید به سرعت روی پوستتان بزنید و اگر قسمتی را جا انداختید یا خوب آن را پخش نکردید، کمتر قابل مشاهده خواهد بود. همچنین، برای پنهان کردن حلقه‌های سیاه زیر چشم، از کانسیلرهای با کیفیت استفاده کنید.

استفاده از رژ گونه

در آرایشتان از رنگ‌های روشن‌تر استفاده کنید. روژ گونۀ گل‌بهی، یک رنگ ملایم دارد که برای بیشتر پوست‌ها مناسب است. می‌توانید با استفاده از برس، این روژ را روی گونه‌ها بزنید و به صورت خیلی کم و آهسته روی پلک‌ها بزنید. حتماً به مقدار کمی از روژ گونه استفاده کنید تا خطی روی صورتتان باقی نماند و رنگ آن به طور کامل محو و پخش شود.

رژلب های روشن

برای داشتن لب‌های ماندگار و روشن، می‌توانید از رژ لب روشن یا برق لب رنگ‌دار استفاده کنید. با این کار، لب‌هایتان رنگارنگ و مرطوب خواهند بود و نیازی به دقت زیاد ندارید. تنها کمی از آن برای بهتر شدن حالت خوشحالی صورتتان کافی است. در کل، اگر فقط برای یک بخش از آرایش روزانه وقت دارید، استفاده از یک رژ لب مات کافی است. با این کار، تمام صورتتان روشن و زیبا خواهد شد.

استفاده از ریمل

استفاده از کمی ریمل همراه با یک کرم ضدآفتاب رنگ‌دار می‌تواند چشم‌های شما را به سادگی زیباتر نماید. همچنین، آرایش چشم با استفاده از ریمل، به شما احساس بهتری می‌دهد. برای آرایش چشم، بهتر است از ریمل‌های با کیفیت استفاده کنید تا به چشم‌هایتان آسیب نرسانید.

مرتب کردن موها

برای حفظ سلامت موهایتان، بهتر است از فر کردن یا بافت موهایتان استفاده نکنید و آن‌ها را در حالت طبیعی خودشان بگذارید. این کار باعث می‌شود وقت زیادی را صرف تغییر حالت مو نکنید. برای آراستگی و زیبایی موها، کافی است موها را کمی کوتاه کنید. این روشی ارزان قیمت برای آرایش موهاست. همچنین، بستن دم‌اسبی مو زمان زیادی نمی‌برد و یک مدل است که همیشه به‌روز باقی می‌ماند. اگر می‌خواهید موهایتان را به‌طور منظم مرتب کنید و کمی از آنها به سرتان بچسبانید، می‌توانید از کرم حالت‌دهنده مو استفاده کنید، به خصوص زمانی که وقت کافی برای شستن موها قبل از بیرون رفتن ندارید.

رسیدگی به ناخن ها

مراقبت از ناخن‌ها بخشی از زیبایی ظاهر شماست. برای زیبایی دست و پاها می‌توانید ناخن‌های خود را خراشیده و تمیز کنید. برای این کار، نیازی نیست حتماً به آرایشگاه بروید و پول خرج کنید. شما می‌توانید خودتان در خانه با استفاده از یک سوهان ناخن مناسب، ناخن‌های خود را مرتب کنید. بعد از مرتب کردن ناخن‌ها، می‌توانید آنها را با لاک پوشانید. لاک زدن ناخن‌ها باعث ایجاد حس خوبی در شما می‌شود، اما به خاطر داشته باشید که این کار را در کنار کودکان خود و در مکان‌های بسته انجام ندهید، زیرا بوی لاک ممکن است برای کودکان آزاردهنده باشد. اگر وقت کافی ندارید و می‌خواهید به آرایشگاه بروید، بهتر است وسایل مرتبط با مراقبت از ناخن‌ها را برای رعایت موارد بهداشتی به همراه خود به آرایشگاه ببرید.

رعایت بهداشت دهان و دندان

دندان‌های شما نقش مهمی در زیبایی صورت شما، به ویژه هنگام خندیدن، ایفا می‌کنند. برای حفظ بهداشت دهان و دندان‌هایتان، باید به آن‌ها اهمیت ویژه‌ای بدهید، حتی از زمان تولد نوزادتان. به جای هزینه‌های بالای درمان و ترمیم مشکلات دندانی، بهتر است با مسواک زدن، از بوجود آمدن تسوس دندان‌هایتان جلوگیری کنید. علاوه بر اینکه دندان‌های شما بخشی از زیبایی صورت شما هستند، اگر خراب و پوسیده باشند، می‌توانند در مواقع بوسیدن نوزادتان برای او ضرر داشته باشند. بنابراین، تلاش کنید به جای هزینه کردن یا بیمار شدن نوزادتان، هر روز زمانی را برای مسواک زدن اختصاص دهید، به خصوص قبل از خواب شب و پس از بیدار شدن صبح‌ها.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *