0

شنا رفتن در دوران بارداری

شنا در بارداری
بازدید 88

شنا کردن بهبود جریان خون، تقویت کشیدگی طبیعی و توان عضلانی را ارتقا می‌دهد و استقامت عضلات را افزایش می‌دهد. یکی از دلایل اصلی توصیه به شنا به عنوان یک فعالیت ورزشی در دوران بارداری، این است که در حین شنا احساس بی‌وزنی می‌کنید و از طرف دیگر، خطر صدمه و جراحت در این ورزش تقریباً وجود ندارد.

هنگامی که در حال شناور شدن در آب هستید، به نظر می‌رسد که هیچ اضافه وزنی ندارید. به علاوه، شنا باعث تقویت عضلات و بهبود وضعیت آنها می‌شود.

قبل از شروع شنا در دوران بارداری، حتماً با پزشک یا مامای خود مشورت کنید. اگر پیش از بارداری، شناگری را دائماً انجام داده‌اید، احتمالاً مشکلی برای ادامه این برنامه ورزشی نخواهید داشت. حتی اگر شنا برای شما ورزشی جدید باشد، با رعایت مراقبت‌های لازم می‌توانید به آن بپردازید.

وقتی ورزش را آغاز می‌کنید، به آرامی شروع کنید، گرم کردن (پیش از ورزش) و خنک کردن (بعد از آن) را فراموش نکنید، و از خود فشار زیادی نیاورید. به خاطر داشته باشید که هدف شما فقط حفظ سلامتی است، پس از فعالیت‌های ورزشی شدید خودداری کنید و چند دور شنا در طول یا عرض استخر را برای بعد از زایمان بگذارید، زیرا این ممکن است باعث خستگی بیش از حد شما شود.

نوعی از شنا را انتخاب کنید که برای شما راحت‌تر باشد. ترکیب متناوب از شناور شدن و شنای پروانه به همراه ضربات آرام و پایینی با پا می‌تواند یک تمرین مناسب باشد. اگر در ناحیه مفصل شرمگاهی (در جلوی لگن) دردی احساس می‌کنید، از شنای پروانه خودداری کنید.

سه ماهه اول بارداری

اگر توان بدنی شما اجازه می‌دهد، به صورت یک روز در میان، به مدت 20 دقیقه شنا کنید تا از بهترین بهره‌های این ورزش بهره‌مند شوید. شنا به عنوان اولین فعالیت صبحگاهی شما می‌تواند حالت تهوع صبحگاهی (ویار) را کاهش دهد و انرژی لازم برای طول روز را به شما بدهد.

سه ماهه دوم بارداری

با پیشرفت دوران بارداری، نیازی به قطع شنا نیست، زیرا این فعالیت ورزشی برای شما راحت است. آب در حین تمرین از مفاصل و رباط‌های شما محافظت می‌کند و از بروز آسیب یا گرم شدن بیش از حد بدن شما جلوگیری می‌کند.

سه ماهه سوم بارداری

احتمالاً نیازی به تغییر برنامه ورزشی خود نخواهید داشت، اما استفاده از لباس‌های شنا و مایوی طراحی شده برای دوران بارداری می‌تواند وضعیت بهتری را برای شما ایجاد کند. به دنبال کلاس‌های ورزش‌های سبک آبی بگردید که در نزدیکی منطقه زندگیتان برگزار می‌شود و دارای مربیان کارآمدی هستند. از دستورالعمل‌های کلی برای جلوگیری از گرم شدن بیش از حد بدن در حین ورزش استفاده کنید.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *