0

ریزش موی سر نوزادان

نوزادی که دارد گریه می کند.
بازدید 79

در دوران بارداری، برخی از هورمون‌ها از طریق جفت به بدن کودک منتقل شده و در آنجا گردش می‌کنند. این هورمون‌ها مدت کوتاهی پس از تولد شروع به کاهش می‌کنند. اگر کودک شما با موهای پرپشت به دنیا آمده باشد، متوجه ریزش آنها خواهید شد. هنگامی که موهای نوزاد را پراکنده روی تشک یا صندلی ماشین می‌بینید، نگران نشوید. ریزش موهای نوزاد معمولاً از ماه دوم آغاز شده و تا زمانی که کودک به سن 6 ماهگی یا بیشتر برسد، ادامه می‌یابد. وقتی موهای جدید رشد می‌کنند، ممکن است متوجه تغییر رنگ آنها نسبت به رنگ اصلی شوید.

نوزادان بدون مو

اکثر نوزادان تا یک سالگی موهای خود را در می‌آورند. اگر نزدیک به دومین سالگرد تولد کودک‌تان او همچنان طاس به نظر می‌رسد، با پزشک خود در مورد علل احتمالی طاسی صحبت کنید. همچنین، اگر کودک شما بزرگتر از 6 ماه است و هنوز موهای زیادی از دست می‌دهد، این وضعیت معمولاً نگران‌کننده است. طاسی نوزاد به ندرت ممکن است به علت قارچ یا یک بیماری خودایمنی باشد. برای هر دو مورد، درمان‌هایی وجود دارد.

شامپوی سر برای نوزادان

به یاد داشته باشید که پوست کودک بسیار حساس است و برخی از محصولات مانند شامپو، صابون و مواد شوینده لباسشویی، حتی اگر مخصوص نوزادان ساخته شده باشند، ممکن است برای پوست آن‌ها بسیار خشن باشند. از ملایم‌ترین و طبیعی‌ترین مواد شوینده‌ای که می‌توانید برای رختخواب و لباس‌هایشان پیدا کنید، استفاده کنید و در مورد حمام کردن نوزاد به اصول اولیه پایبند بمانید. محصولات بدون عطر، بدون رنگ و ملایم را انتخاب کنید تا از تحریک پوست جلوگیری شود. گاهی اوقات تمیز کردن نوزاد با آب گرم، استفاده از یک دستمال نرم و کمترین مقدار صابون، تنها چیزی است که نیاز دارید.

پوسته زدن سر نوزاد

هورمون‌های بارداری بر غدد چربی کودک تأثیر می‌گذارند و باعث ترشح بیش از حد چربی می‌شوند. پوسته‌هایی که روی پوست سر نوزاد مشاهده می‌کنید، کاملاً خشک و ناخوشایند به نظر می‌رسند، اما کودک شما را آزار نمی‌دهند و مسری هم نیستند. این پوسته‌ها معمولاً در هفته اول پس از تولد ظاهر می‌شوند. برای از بین بردن آن‌ها، سر کودک را اغلب با استفاده از یک دستمال مرطوب بشویید و سپس با یک برس نرم پوسته‌ها را به آرامی بردارید.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *