0

تمیز کردن گردن نوزاد

تمیزکردن گردن نوزاد
بازدید 93

گردن نوزاد یک محیط عالی برای رشد مخمر و باکتری است. این به دلیل این است که تف، شیر، مو، آب دهان، عرق و تکه‌های کرک لباس در چین‌های گردن جمع می‌شوند. اگر والدین به درستی گردن نوزاد را تمیز نکنند، ممکن است راش یا عفونت قارچی ایجاد شود. این همچنین دلیل بیشتر مشکلات پوستی در منطقه گردن نوزاد می‌باشد.

تمیزکردن گردن نوزاد بعد از شیر دادن

حمام کردن نوزاد بلافاصله بعد از غذا ایده‌آل نیست زیرا ممکن است باعث ناراحتی او شود. به جای این کار، بهتر است گردن و صورت نوزاد را با آرامی با یک دستمال مرطوب تمیز کنید. همچنین، می‌توانید از یک توپ پنبه‌ای مرطوب نیز استفاده کنید، اما از صابون استفاده نکنید. بعد از هر بار شیر خوردن، نیز می‌توانید از شیشه شیر برای تمیز کردن این نواحی استفاده کنید. همچنین، زمانی که در بیرون از منزل هستید، می‌توانید از دستمال مرطوب نیز استفاده کنید، اما اطمینان حاصل کنید که دستمال‌ها بدون بو هستند.

حمام بردن کودک

همانطور که قبلاً گفته شد، حمام روزانه برای کودک شما ضروری نیست. 2 تا 3 بار حمام برای حفظ تمیزی نوزاد کافی است. در این مدت، تمرکز بر روی تمیزی چین‌های گردن از اهمیت بالایی برخوردار است. ممکن است این فرآیند به نظر ساده نیاید، زیرا در حین صحبت کردن، کودک معمولاً سر خود را به عقب می‌کشد تا به شما نگاه کند، که این به شما دسترسی بهتری برای تمیز کردن گردن او می‌دهد. از سوی دیگر، هنگامی که با او حمام می‌دهید، او را در جلوی خود نگه دارید تا بتواند چیزهای جذابی مانند اسباب بازی‌ها را در طرف دیگر حمام ببیند.

کلام آخر

تمیز و خشک نگه داشتن چین‌های گردن کوچک با رعایت این نکات و اقدامات عملی ساده‌تر خواهد شد. اگر متوجه بروز بثورات یا عفونت‌های قارچی در گردن کودک خود شدید، مهمتر از همه با پزشک اطفال خود تماس بگیرید.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *