0

از کجا بفهمم چه ویتامینی کم دارم؟

کمبود ویتامین بدن
بازدید 125

برای تشخیص دقیق کمبود ویتامین‌ها در بدنتان، بهتر است به یک پزشک یا متخصص تغذیه مراجعه کنید. آنها می‌توانند با ارزیابی وضعیت شما، آزمایشات لازم را درخواست کنند و بر اساس نتایج، نیازهای ویتامینی خاص شما را تشخیص دهند. همچنین، یک رژیم غذایی مناسب و متنوع که شامل میوه‌ها، سبزیجات، محصولات لبنی، گوشت، غلات و سایر منابع غذایی است، می‌تواند به تأمین ویتامین‌های مورد نیاز شما کمک کند.

در ادامه کودک مادر چند راه برای تشخیص اینکه بدنتان چه ویتامینی کم دارد، را بیان کرده است.

خشکی مو

امروزه، خشکی مو به طور جدی رایج شده است و این مشکل می‌تواند به عوامل مختلفی مانند استفاده از محصولات شیمیایی نامناسب و… برگردد. با این حال، بخشی از علت اصلی خشکی مو درون بدن ما قرار دارد و کمبود برخی ویتامین‌ها باعث تشدید این وضعیت ناراحت کننده در موها می‌شود. اگر شما موهای خشکی دارید، باید بدانید که بدن شما کمبود ویتامین A، ویتامین E، امگا 3، سلنیوم و بیوتین را تجربه می‌کند.

زودرنجی

اگر شما نیز به دسته‌ی افراد حساس و زودرنج تعلق دارید، باید بدانید که نیاز شما به ویتامین‌های B5، B1 و B6 فوری است و مناسب است که هر چه سریعتر با مصرف مواد غذایی حاوی این ویتامین‌ها، این مشکل را رفع کنید.

قاشقی شدن حالت ناخن ها

ناخن‌ها به عنوان بخشی از ساختار بدن، توسط پزشکان و متخصصان طب سنتی برای تشخیص بیماری‌ها حتماً مورد بررسی قرار می‌گیرند. یکی از تغییرات هشداردهنده در ناخن‌ها، تغییر حالت و شق شدن آنها است که نشانگر کمبود ویتامین B12 و آهن می‌باشد.

افسردگی

اگرچه مشکل روحی روانی خاصی ندارید، اما همچنان احساس عدم خوشحالی شما را متاثر می‌کند، باید بیشتر به تغذیه و مراقبت از خودتان توجه کنید. خستگی مداوم و بی حوصلگی که در نهایت به افسردگی منجر می‌شود، نشانگر واضحی از کمبود ویتامین‌های B5، B1 و بیوتین است.

شوره مو

شوره مو و قشره‌برداری پوست ریز از کف سر، به شکل روشنی نشان می‌دهد که پوست سر به رطوبت و ویتامین‌های مورد نیاز خود نیازمندی ندارد و در نتیجه تغییر می‌کند. برای درمان شوره سر و پیشگیری از این وضعیت، بهتر است ویتامین‌های مورد نیاز بدن خود را شناسایی کنید. ویتامین‌هایی که کمبود آنها منجر به بروز شوره سر می‌شود شامل سلنیوم، B5 و ویتامین A است.

گرفتگی عضلات

به شما چه ورزشکار باشید یا یک خانه‌دار یا کارمند، تفاوتی نمی‌کند؛ گرفتگی عضلات تجربه‌ای دردناک است که ممکن است در شما ایجاد شود. علت این نوع گرفتگی‌ها کمبود ویتامین‌های B1، B2، B6 و منیزیم است. بدون تردید، بهترین راه برای درمان گرفتگی عضلات، مصرف منابع مختلف ویتامین‌های گروه B و منیزیم است.

کم خوابی

زمانی که داشتن یک خواب راحت برای شما به یک آرزو تبدیل می‌شود، به این معناست که مشکلی وجود دارد که شما از آن غافل هستید. علل متعددی می‌توانند منجر به بروز بی خوابی شوند و از جمله این علل می‌توان به کمبود ویتامین D، ویتامین B3، ویتامین B5 و ویتامین B6 اشاره کرد.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *