0

کودک نوپای عصبانی

کودکی که عصبانی شده است.
بازدید 64

مواردی که کودکان نوپا را ناراحت می‌کند ممکن است از نظر والدین بی‌اهمیت به نظر برسد. اگر والدین بتوانند با احساسات کودکان نوپا همدلی کنند و خود را جای آن‌ها بگذارند، می‌توانند به جلوگیری از خشم در کودکان کمک کنند. در این فرآیند، به کودکان نوپا یاد می‌دهند که چگونه این احساسات بزرگ را مدیریت کنند.

پرت کردن حواس کودکان نوپا با یک اسباب‌بازی

وقتی کودکان نوپا به شدت در خشم خود غوطه‌ور هستند، آرام کردن آن‌ها دشوار است. در این شرایط، پرت کردن حواس با یک اسباب‌بازی می‌تواند بسیار موثر باشد. حواس‌پرتی می‌تواند یک “ابزار قدرتمند” برای کاهش سطح عصبانیت کودکان نوپا باشد، زیرا به عنوان یک “مداخله شناختی رفتاری” عمل کرده و ذهن را از موقعیت‌های استرس‌زا یا آسیب‌زا دور می‌کند. به این ترتیب، وقتی کودکان نوپا روی چیزی که از آن لذت می‌برند تمرکز می‌کنند، عصبانیت آن‌ها کاهش می‌یابد.

بغل کردن کودک برای آرام شدن

گاهی کودکان نوپا فقط نیاز دارند در آغوشی امن باشند تا بدانند والدینشان، فارغ از میزان عصبانیتشان، همیشه کنارشان هستند. به همین دلیل، بغل کردن کودکان نوپا راهی عالی برای آرام کردن آن‌هاست. زمانی که بچه‌های نوپا عصبانی هستند، گاهی نمی‌توانند احساس خشم را درک کنند یا دلیل عصبانیتشان را بدانند. والدین ممکن است شگفت‌زده شوند که چه تعداد از کودکان نوپا، حتی در اوج عصبانیت، بغل شدن را می‌پذیرند. این حمایت عاطفی به آن‌ها کمک می‌کند آرام شوند و شاید بتوانند درباره احساس خشمشان در هنگام آرامش صحبت کنند، که در نتیجه، طغیان‌های آینده کمتر خواهد شد.

تغییر فضای تنش

هنگامی که کودکان نوپا ناراحت هستند، تغییر دیدگاه آن‌ها نسبت به موقعیت یا هدایت فکرشان به سمت موضوعی دیگر با استفاده از شوخ‌طبعی می‌تواند خشم را کاملاً متوقف کند. زمانی که والدین می‌خواهند “جریان احساسات شدید” را بشکنند، افزودن شوخ‌طبعی به موقعیت به راحتی می‌تواند این کار را انجام دهد. هدف این است که کودکان نوپا لبخند بزنند، اما نباید این کار به قیمت احساسات آن‌ها تمام شود. بنابراین، برای والدینی که این روش را امتحان می‌کنند، مهم است که کودکان نوپا را به خاطر عصبانیتشان مسخره نکنند یا احساس بدی در آن‌ها ایجاد نکنند. یافتن چیزهایی که احمقانه یا خنده‌دار هستند می‌تواند وضعیت را خنثی کند و شاید باعث شود کودکان نوپا فراموش کنند که چرا در وهله اول عصبانی بودند.

زمان آرامی با هم داشته باشید

والدین می‌توانند زمان آرام و استراحت را در کنار کودک نوپا امتحان کنند. زمانی که کودکان نوپا عصبانی هستند، اغلب احساسات بزرگی را تجربه می‌کنند. نشستن والدین در کنار کودک یا نزدیک او در هنگام ناراحتی به کودکان نوپا این اطمینان را می‌دهد که والدینشان در هر شرایطی کنار آن‌ها خواهند بود. این اطمینان و احساس امنیت باعث می‌شود که کودکان نوپا زمانی آرام و دلپذیر را با والدین خود سپری کنند.

کودک نوپا را تشویق به نفس‌های عمیق کنید

آموزش تکنیک‌های تنفس شکمی به کودکان نوپا زمانی که ناراحت نیستند، کمک می‌کند تا هنگام بروز احساسات بزرگ بدانند چه کاری انجام دهند. در ابتدا ممکن است کودکان نوپا به صورت خودکار از این تکنیک‌ها استفاده نکنند. بنابراین، یادآوری به آن‌ها برای نحوه تنفس در هنگام ناراحتی می‌تواند موثر باشد. وقتی کودکان نوپا یاد بگیرند چگونه با نفس‌های عمیق آرام شوند، عصبانیت آن‌ها کاهش می‌یابد و دوباره آرامش را تجربه می‌کنند.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *